Sjukdom & Tillökning på Billabong!

Hej!!
Mitt i semestern här i Townsville men jag jobbar mest! Jag har nu blivit befordrad! Ho ho! :) Nu är jag Crew Trainer (känns ju skönt att jag inte går bakåt i min tidigare McDonalds karriär iallafall! Lite mer lön, snyggare uniform och gratis mat! Tackar tackar!

Igår var jag och jobbade på Billabong Sanctuary igen, nu under lovet har jag varit där lite mer. Crusher (koalan som rymt) är tillbaka! En dam ringde i förra veckan och sa att hon hade en koala i trädgården. Hon hade hört att Billabong saknade en och drog en slutsats. Hur han hade kommit till hennes trädgård är en gåta, det var nästan ett par mil bort och minst 6 stora vägar att korsa... Men men, han är tillbaka. Han hade gått ner nästan 600 gram  vilket är ganska mycket på en koala som väger ca 5 kg. Han är också väldigt uttorkad och har problem med ögonen. Han har antagligen klamydia, som konstigt nog är en väldigt vanlig sjukdom bland koalor. Viruset smittar via kroppskontakt vilket ökar vanligheten bland koalar jämfört med människor. Han får dock vätska varje dag från en droppåse och antibiotika. Lilla gubben blir bättre för varje dag!


Crusher får vätska


Svullna ögon :(


Tre av koalorna har bebisar!! En tittade ut nu senast jag var där! Dom ligger ju i mammans pung efter födseln, i ungefär 6 månader! Det var roligt att se!




Söt va!

Vi har en känguru-unge som hoppar runt också.. han börjar bli stor nu, men röda selen är kvar! Han är uppväxt hemma hos en av parkvårdarna för mamman till Arnie är det ingen som vet vem hon är


jag och arnie!

I slutet på denna vecka ska vi få dingo valpar! :) Det ska bli himla kul!!

Hej då och simma lugnt!!

Jacko hälsar er alla hemma glad sommar! :)

/Andrea

Kommentarer
Postat av: Linda

Å va underbart söta dom e!!! Du måste verkligen trivas där borta! de e kul å läsa hur du har de....så har jag hört rykten om att du kommer hem till jul...de gillar vi :) puss å kram på dig!

2009-07-03 @ 00:58:20
Postat av: Christel

Hej!Hamnade på din blogg när jag sökte om olika utbildningar i Australien. Det ser verkligen intressant och roligt ut!Kul att få jobba med lite "exotiska" djur. Hade du läst naturvetenskap för att få söka till veterinärutbildningen. Vad hade de för krav för att komma in? I Sverige är det omöjligt att komma in på veterinärutbildningen.

Christel från Stockholm

2009-10-14 @ 08:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0