Volontararbete och ingen cyklon sa langt ogat nar

Tjolahopp!

I helgen var det stor cyklonvarning, de varnade for destruktiva vindar och regn och aa allt vad nu en cyklon innebar. Jag sag nagra trad blasa lite pa lordagen, men det var allt. Sa cyklonen missade oss totalt. Tur kanske, men det hade varit lite coolt att vara med om en cyklon...

I lordags var jag pa Billabong Sanctuary utanfor Townsville. Det var roligt! Dagen borjade med att stada ur djurens inhangnaden, byta vatten och skolja matskalar. For er som redan vet sa ar det ju inget nytt att jag har lite av en radsla for faglar. Det ville jag ju inte beratta for nan min forsta dag pa djurparken. Och vad far jag gora om inte stada hos de stora papegojorna och de storsta svarta faglarna jag nansin sett. Tjoho. Med hjartat i halsen tog jag mig igenom morgonen utan att behova saga nat. Resten av stadandet gick till att raffsa lov... och mer lov.. Men det ar inget fel pa mina svettkortlar iaf.. varmt varmt varmt.
Sen fick jag hjalpa 'Ranger Dan' att bygga om i en annan fagelinhagnad. Hos en acklig kookaburra och den skramde livet ur mig.. sa Dan fick sig ett gott skratt. Sa jaa.. det ar bara till att trana bort radslan antar jag.
Resterande dagen gick at till att forbereda mat till djuren och hjalpa till vid fotografering av besokarna med olika djur. Kul men slitigt en lordag!

Igar akte jag och nagra tjejkompisar till en stor badplats med flera pooler och bara latade oss och kvallen slutade i Trivial Pursuit- Disney! Underbart

Ska vi se om jag lyckas lagga upp bilder idag?...










Simma lugnt!
Andrea




Kommentarer
Postat av: Johannes

Ja inte verkar det gå nån nöd på dig! Hoppas fåglarna skiter ner dig nästa gång..



Nä då men hoppas allt är bra därnere!

2009-03-09 @ 20:47:31
Postat av: Evelina

ANDREA!!! Jag har klarat min första tenta! Kemitentan jag hade i måndags klarade jag! Vet du hur underbart detta är?

Jag är världens lyckligaste! Jag blev så glad att jag grät en skvätt!



Åååhh, saknar dig!!!



Wohooo! Jag är inte sämst längre och det känns helt jävla fucking underbaaaaaaaaaaaaaaart!!!!

2009-03-11 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0