Sköldpaddsobduktion och grishantering! OBS- starka bilder!

Hej hallå!
Haft en kanondag idag!!
Min kompis Ellen bjöd in mig på en obduktion av en havssköldpadda som hittats dagen innan. (Ellens mamma jobbar på universitetet och jobbar med sköldpaddor). Sköldpaddan hade hittats igår, i floden i Townsville, flytandes men levande. Han lades in på sköldpaddsjukhuset i Townsville (japp, det finns ett sköldpaddssjukhus.) Tyvärr dog hon igår, och idag skulle gruppen obducera henne och ta reda på vad felet var. Jag fick hjälpa till, men jag behövde gå innan de var klara, så uppdatering om dödsorsak kommer senare!

Coola, men detaljerade bilder, med tillstånd av gruppen som obducerade. Dock ej för annan användning. Jag vill också påminna om att sköldpaddan var död och obducerades för att ta reda på dödsorsak och kvarlevorna går till forskning för att främja gröna havssköldpaddor i Australien.




När kniven inte räckte till blev det dags för häcksaxen!


Lyfter upp bottenskalet!


Woho!

Eftermiddagen gick sedan till grishantering, där vi tog blod, gav injektioner och sövde griskultingar!



Hej hallå!


Blod ur halsvenen


Hoppas ni inte mår illa över bilderna, jag är iallafall imponerad!!

Kram på er!
A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0