Stress stress

Hej!
Det är fulla veckor på JCU nu! Idag höll jag ett föredrag om Malaria i vår Zoologi kurs. Visste ni att Malaria är "värsta" sjukdomen för människan genom historien och att den dödar ett barn i Afrika var 30e sekund? Nu vet ni!

Imorgon har vi kemiprov, jag har inte pluggat ihjäl mig till det kan jag väl erkänna, men men. Får hoppas att kemikunskaper från gymnasiet sitter kvar. Igår hade vi kemilabb, Micropipetting! Så jag har kämpat med labbrapport som nu är inlämnad och klar! :)



Helgen var full av jobb och plugg. Var på Billabong Sancutary i söndags. Massa bebisar! Vi har dingo valpar som är helt galna, flera av koalorna har bebisar och vi har fått in en wombat unge! Han är ca 6 månader och flögs upp från Sydney då han hittats i sin mammas pung, tyvärr blev mamman påkörd och dog. Så nu bor han hos en av parkvårdarna, för han ska matas var 4e timme. Hursomhelst är han jättesöt!


Kommer ni ihåg koala ungen jag visade förut, han växer så det knakar!


Och bilen går bra!!


Nu ska jag sova, hoppas att all info om molmassa, kinetisk energi och annat skräp kommer tillbaka till min kunskapspark i hjärnan till imorgon!

På torsdag ska jag träffa borgmästarn!





Ta're lugnt!

A.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0