Grispraktik

Hej!
Tiden bara springer iväg när man har roligt. På söndag åker jag tillbaka till Townsville. Ett år har gått, otroligt!
Denna vecka är jag i Enköping på grisgård. Första två dagarna var jag på Strömsnäs gård och fick jobba med dem. Vi spenderade mesta tiden med att flytta suggor och kultingar från ett stall till ett annat. Jag fick även dräktighetstesta en gris, hon var dräktig!
Idag har jag fått ledigt från grisarna och jobbat med personalen på Esplunda Lantbruk med deras ungtjurar. Jag fick blandannat köra traktor (!). Och de sista dagarna här nu ska jag vara på grisgård igen, Skälby Grisen AB. Esplunda och Skälby ägs av samma bonde.

Nog snackat, bilder på G


Kultingar under lampa






Puss!


Jag passar mig lite, suggan kom väldigt fort och undrade vad jag höll på med


men vi bara pussas ju!

Kram!!
Andrea

Kommentarer
Postat av: Hej!

Här sitter jag och funderar över framtiden, upptäckte precis att man kan läsa till veterinär i australien, det låter ju hur häftigt som helst! Hur mycket kostar det att gå på skolan per termin (eller om du har någon totalkostnad för alla 5 år kanske?) och får du ta scn-lån för det trots att du inte pluggar inom EU? Hur svårt var det att komma in på skolan, är det som i sverige där det krävs 20.0 i betyg från gymnasiet, eller hur gick intagningen till?



tack på förhand!

med vänliga hälsningar

emelie

2010-02-17 @ 13:03:14
Postat av: Sandra

Åh, du ser ut att ha det så himla kul! Är jätteglad att du vågat göra det du alltid velat!

2010-03-29 @ 18:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0