Praktik på Järvzoo!

Hej i kylan!

Nu är julledigheten över! Alec var här i Sverige i tre veckor och fick uppleva svensk jul och allt vad det innebär! Vi har haft jätteroligt, vi hann med Stockholm, Lund, Köpenhamn, Molkom och Edsbyn. Mycket mys i snön och sightseeing! Men, nu är han som sagt hemma i Australien igen.
Jag däremot åker inte tillbaka än, jag har praktik att göra! Idag var min första dag på Järvzoo i Järvsö. Där ska jag vara i två veckor och jobba med djurskötarna. Jobbet är ganska likt mitt jobb på Billabong Sanctuary i Townsville, djurparken där jag volontärar. Man gör iordning mat, utfodrar djuren, städar inhängnader och sen är det klart. Det är bara själva djuren som skiljer sig. På Järvzoo är det endast Nordiska djur. Det är spännande att få lära sig massa nytt!

Men det är långa, kalla dagar, så nu är jag trött. Ska bädda ner mig nu, klockan ringer 05.00 imorgon bitti!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0