Mer sköldpaddor!

Massa grattis Boldrup på din stora dag häromdagen!! Värsta födelsedagsveckan, Ida den 25e, Jag den 29e och Karin den 30e!

Igår åkte vi lite norrut om Townsville till Northern Beaches för att fånga lite sköldpaddor. Denna gång utan båt, vi helt enkelt gick i tidvattenpooler som bildas på stranden och fångar sköldpaddor som ligger där och chillar, väntar på att tidvattnet ska komma tillbaka. Mycket spännande, dom är så snabba! Man fick i princip slänga sig på dom för att kunna hålla kvar!

Lite bilder:

Hårt arbete på beachen


Jag och Sally mäter längden på dem


Matt var också där!




Det är en härlig känsla att få släppa ut dem igen!


Igår hade Matts grupp en presentation..


...medan jag och Amanda satt i publiken och åt Ko muffins :)


OCH!! Jag har ju glömt att säga att nu har jag skaffat mig ett Australiskt körkort! woohoo!

Ikväll väntas födelsedagsfirande med middag på indiska Masala och sen LaserTag!! Bilder kommer sen :)

A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0