Rullskridskor, parasiter och Matt

Hej hej!
Nu är det snart lov, en vecka kvar!! Ska bli himla skönt. Nu sitter jag i skolan och läser på Operation! Prov på torsdag.
Vi läser mycket om parasiter nu... vi lär oss hur man testar för parasiter.. mosar bajs i vattenlösning och räknar ägg.. så är det :)


Mosa mosa mosa!


Klassen lyssnar noga!


Sara och Liam tar också kort!


Ser ni ägget?

Nu ska ni få träffa Matt. Ni kanske känner igen honom från förut här i bloggen. Det är iallafall en kille i min klass. Vi har varit väldigt bra kompisar länge men nu har han en speciell plats i mitt liv :) <3

Häromhelgen åktev vi till Crystal Creek och hade det skönt i solen!!



Det är väldigt fint där!



I fredags drog vi och åkte rullskridskor- Disco style! Mycket roligt, sen avslutades det med öl på puben!


Disco disco disco


Nell & Jess är taggade till tusen!


Roligast va nästan att sitta på en bräda med hjul på och bli skjussad runt rinken!


Tills jag och Nell krockade..


Amanda och Michelle ramlade också. Shaun däremot står säkert!


Till vår stora lycka fanns det en bar på rullskridskostället!!


Jag å Matt

Nu är klockan 23.05 och det är dags att gå hem. Imorgon måste vi vara i skolan 07.00 för friluftsdag!
So long!
Andrea

Kommentarer
Postat av: påsen

Vad roligt du verkar ha det tjejen! =) Följer bloggen slaviskt för att se hur roligt du har det etc =)

Snart är det dags för ölande och kalmar tripp! Tjoho!!



Ta hand om dig vännen!

Kram från Påsen :D

2011-09-19 @ 21:55:31
Postat av: Christine

Hej! Var inne på GoStudy's hemsida och kollade runt lite, och hittade då din blogg. Verkligen jättekul att läsa om allt du gör och varit med om (har inte läst hela bloggen, det kändes lite väl entusiastiskt, haha). Jag har själv bott i Australien i ca ett år (är hemma i Sverige för tillfället), men har bara jobbat och inte pluggat som du. Däremot är jag väldigt sugen på att börja plugga så småningom, så jag tänkte bara höra om du kanske hade lust att skicka ett mail och bara dra lite kort info om din utbildning...? Det jag mest behöver veta är vad det kostar, jag hittar inte riktigt det någonstans... Så, om du har tid och lust någon gång framöver skulle jag bli jätteglad om du svarade :)

Hälsningar Christine

2011-09-27 @ 17:38:12
Postat av: Helena

Hej Andrea! Jag heter Helena och är lite intresserad av att börja läsa till veterinär utomlands. Har du lust att svara på lite frågor? :) Isf tar jag gärna din mejladress.

/Helena

2011-09-30 @ 15:01:06
Postat av: Helena

Just det, min e-mail är [email protected] :)

2011-09-30 @ 15:03:36
Postat av: Helena

Hej! Såg att det jag skrev först inte kom med. Har läst din blogg och är intresserad av att börja plugga till veterinär utomlands. Vore jättegulligt om du kunde svara på några frågor! Men kanske smidigare att ta det via mejl isf :)

2011-09-30 @ 16:32:56
Postat av: Anonym

Bra blogg!



Vi verkar vara många som undrar en massa om vet. plugg i australien. Kan inte du köra ett inlägg om det?

Typ kostnader och hur mycket som behövs utöver csn?

ha d bra!

2011-10-04 @ 11:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0