Melbourne!

Hej kara vanner och glad forsta advent!
Tentorna ar antligen avklarade och jag och Matt ar nu i Melbourne och praktiserar. En vecka till sen Sverige for mig!
 
Sa har sag det ut under tenta tider- inte sa spannande!
 
Men jag fick ju en ny kamera!
Den tar fina bilder!
Har ar vi pa toppen av Castle Hill -jag och Nell diskuterade vara svara medicin/kirurgi amnen medan vi svettades upp
 
 
jag jobbade med djuren som vanligt, och nu har getterna borjat fa alla sina bebisar, jag fick bevittna ett par fodslar!
 
 
Sen var det ju arliga McHappy Day! I ar var jag ansvarig for att dekorera 3 restuaranger i Townsville. Bra att veta att om Veterinar inte blir av kan jag ju alltid satsa pa Ballongkarriar
 
 
 
 
Vi hade var sista kirurgilektion - da blev det foto med varan kanonlarare Kay!
 
Och jag intuberar ett far..
 
 
Nar tentorna antligen var avklarade blev det fest!
 
 
 
I Melbourne har vi ju saklart akt till IKEA!! JULMUST!!!! Matt gillar det!
 
Matt har jobbat lite pa helgerna sa jag har hangt med hans foraldrar, blandannat akte vi till en fin park dar man kan aka gammal anglokstag!
Dave & Lorraine och jultematag!
 
Haromdagen hadevi aven en klassisk Aussie BBQ!
 
Idagtog Matts syrra Sarah mig till Peninsula Hot Springs som forsenad fodelsedagspresent. Det ar ett utomhusspa med varma kallor som man gar fran kalla till kalla och bara myser! Perfekt vader idag, sol men inte for varmt, typ 20 grader. Kanonkul!
 
 
Fin utsikt var det ocksa uppe pa toppen over dalarna.
Turkisk angbastu! Var valdigt varmt ska ni veta
 
Sen har jag ju saklart gjort praktik ocksa, jag har fatt gora mycket skoj. Kastrerat valpar, draktighetstesta kor, undersoka halta hastar, blodprover, etc etc. Jag har ocksa fatt mitt eget fall och min egen patient. En vattenskoldpadda som blivit pakord, Michelangelo heter han. sa just nu ar han inlagd pa kliniken for vard av mig- antibiotika, smartstillande och bandage..Imorse nar jag kom till kliniken hade han lagt sig i vattenskalen (han ar bara i akvarium ett par timmar om dagen eftersom han sar behover laka), men tydligen langtade han till vattnet..
 
 
 
Har kastrerar jag en valp
 
Har kollar jag sa den har kon inte har ytterliggare en kalv eller trauma i livmodern efter en svar kalvning vi blev utringda till.
 
Nu ska jag hitta pa nat roligt att gora nu nar helgerna inte ar fulla av plugg!
 
Syns snart, Sverige om en vecka!
 
KRAM
/A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0