Ytterliggare en vecka..

.. har gått. I början av veckan var det storm utan dess like!!


En del hus blev av med taken! Så här såg ett ut på nyheterna! Läskigt!





Regnjacka på!


Mamma har skickat assnygga gummi stövletter (?)! Med dem klarar jag alla vattenpölar!


En morgon när jag skulle städa hos grisarna möttes jag av 30 getter som rymt regnet och tagit skydd under tak hos grisarna.. och grisigt hade de gjort åt mig! Kolla röran och allt bajs!!!


Senaste dagarna har jag haft ont i munnen. Till slut drog Matt med mig till tandis och vips- åkte ena visdomstanden ut som orsakade en infektion i munnen. Så nu har jag tandvärk från inflammerat tandkött i underkäken och ont i överkäken där de drog ut this big boy! Jag hoppas att all värk försvinner snart.. tills dess har jag försökt vila... (och ätit glass )






jag var lite ynklig trots allt..

Häromdagen hälsade jag på min kompis Amela i hennes labb där hon jobbar med fiskar och deras syrekonsumption i olika typer av bottnar i havet... eller nåt sånt haha jag fattar inte riktigt, men hon kollar hur mycket deras gälar är aktiverade i olika typer av bottnar (lera/sand etc..)


Här mäter hon grejs..

Jag tyckte att det var roligt att titta på alla Nemo bebisar som också bodde i labbet!



de är pyttesmå!!


Här är de lite större!

Nu är det lite bättre väder, här ligger vår tjur och myser i värmen!



Den här veckan har vi haft fler hästlektioner! Blandannat fick vi lära oss att bandagera ben, tur att man har hållt några kurser i bandagering på Överby!


Nell och Amanda tränar på hasbandage


Nu är det läggdags, tuff vecka framöver, en vecka kvar till 40% tenta!

Just det, Matt påpekade förut att han inte var med på någon bild i denna uppdatering, men jag vill säga att han dock har en stor roll i mitt liv, även denna vecka :)

kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0