Sköldpaddor, plugg, sjuka djur och annat grejs

Hej hallå!

Nu är det nedräkning, en månad till sluttentorna, så nu pluggar vi jämt och ständigt



Förra helgen var jag och hjälpte till med lite sköldpaddsarbete igen. Det var ett tag sen nu, så det var kul att få vara med och få igen lite sköldpaddsabstinens :)


Vi har fått nya schyssta tröjor


Teamet på väg tillbaka till havet med sköldpaddorna vi fångade in och mätte, vägde och tog prover från.


På helgerna som ni vet tar jag ju hand om djuren på skolan. Senaste veckorna har det varit många sjuka djur som behövt olika behandlingar. Kul tycker jag såklart, speciellt när de blir att må bättre. Som mest hade jag 5 hästar som behövde ögonbehandling, smärtstillande och antibiotika...

Än så länge jobbar labbet på att ta reda på varför de har ögoninflammation och hornhinnesår, men tills dess får de behandlas. Här väntar de på sin dagliga behandling så de sen får gå tillbaka till hagen och äta mat :)


De tycker om att duscha i vattenkranen som gått sönder, så jag brukar sätta på den så de får svalka sig lite



Vi har även en halt gris som får äta antiinflammatorisk medicin två gånger om dagen som nu börjar bli bättre :)

I veckan som gått fick vi lära oss att ta prov på bukvätska från häst.. jag fick göra hela grejen!






En bra grej med Townsville är att det finns många fina platser att åka till! Jag och Matt åkte upp till Mt Stuart och tittade på solnedgången, jättefint!


Fint va!

Man kan även äta god brunch i den här stan!


Puss och kram, grattis på Mors Dag här i Down Under!


A


Kommentarer
Postat av: Andrew

Sounds like you have a great time :-)

2012-06-19 @ 02:32:47
URL: http://www.studereiutlandet.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0