State of Origin!

Hej!!

I onsdags var det State of Origin!

I Australien är Football (Rugby som dom kallar Football..) väldigt stort och varje år spelas State of Origin, tre matcher mellan staten Queensland (där jag bor) och New South Wales (Sydney mm..). I onsdags var andra matchen, och självklart var vi ute och kollade matchen och stöttade vårt kära Queensland! Mina vänner Rachelle och Laura är dock från Sydney och blev inte så glada när QLD spöade skiten ur NSW! Det var kul att kolla på ny sport för min del, jag har ingen aning om Rugby, speciellt inte med Australiens egna regler....Och kom ihåg, MÅL heter TRY! Så när dom gör poäng så ska man skrika TRY!!! Och efter det sparkar dom bollen mellan pelarna och det blir en CONVERSION! Ungefär så mycket fick jag ut av matchen!

Vi fick fina vinröda mössor som visar vilken stat vi hejar på!



...Jag tror att det mest är en ursäkt för spelarna att få ta på varandra i små korta shorts...


Tjolahopp!
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0