Svensk middag, slipper kurser och ny cykel!

Goddagens!

Sen sist har det hant ytterliggare lite saker!
Som jag berattade verkar inte High School i Australien vara sadar jattesvart. Flera i min klass har aldrig last biologi eller kemi. HUR KAN MAN KOMMA IN PA VETERINAR UTAN BAKGRUND I NATURVETENSKAPLIGA AMNEN? Samma sak pa Lakarlinjen, Apotekare och Biomedicin. Darfor ar vara forelasningar om kemi och biologi sa basic. Sa tack vare att jag gatt Natur pa gymnasiet sa fick jag Advanced Standing, sa nu behover jag inte lasa Biologi och Kemi. Nu har jag en lektion om dagen, nagon dag har jag tva. Sa det ar skont! Det ar intressant att det kravdes Kemi B och Biologi B for att komma in pa den har utbildningen for mig, men sen kan jag anvanda dom kurserna for att slippa halva forsta terminen... Och nu far jag lite pengar tillbaka dessutom! Tjoho!

Haromdagen hade vi en Svensk-influerad middag hemma hos oss. Vi bjod over varat gang och at kottbullar med potatismos och sas. Har finns ju inte lingonsylt sa jag korde med svartvinbarssylt. Skitgott! Folk undrar varfor vi har sylt pa kottbullarna, men annars tycker dom om "IKEA"mat.

Jag har kopt en cykel!! I denna varme ar det omojligt att rora sig utan att svettas floder, men men, gratis traning att cykla till skolan istallet for att betala bussbiljetter (ocksa valdigt bekvamt eftersom var buss till och fran campus gar en gang i timmen).

Imorgon ska jag till Billabong Sanctuary, som ar ett zoo typ, en bit utanfor Townsville. Det ar min forsta dag som volontar i parken. Jag och en klasskompis ska jobba dar varannan helg, stada burar, mata djur och annat skitgora- MEN det ger mig massa bra erfarenhet! Speciellt kul ska det bli eftersom jag inte har nagon erfarenhet alls av vilda djur... och framforallt inte Australiensiska djur. Ska bli roligt!!! Jag ska forsoka posta bilder nasta vecka!

Hoppas allt lever som det ska dar hemma, horde att det snoat en del. Har ar det 30 grader varmt och sol, men tydligen kommer en cyklon i helgen..ooo..

Kram pa er och trevlig helg!!!
A

Kommentarer
Postat av: Malin Svensk

Hej!



Vilken tur för dig att du hade läst natur innan då! Verkar ju minst sagt konstigt..

Låter som att du har det toppen! Jag kommer gärna och hälsar på någon gång. :)



Kramar

/malin

2009-03-06 @ 09:21:28
URL: http://mollyblack.blogspot.com
Postat av: annie

mickes kommentar om dit zoovolontärande: svin!



haha, du är värd bara det bästa min vän!

fortsätt rocka där nere, jag ska faaan komma i sommar! försöker ta extrapass på mitt andra jobb nu för att spara pengar, men det finns inte mycket...

jag kämpar..

puss på dig och ha det bra

2009-03-08 @ 16:11:26
Postat av: Sandra

Hejsan svejsan i värmen!



Det låter jätteroligt... Ha,ha.. jag visste väl att det man läst i skolan skulle ge utdelning någongång =)



Kram

2009-03-08 @ 17:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0