Elefanter i Chiang Mai

Hej!
Nu har jag lamnat phi phi och tagit mig upp till norra Thailand till Chiang Mai. Idag har jag spenderat hela dagen ute pa landet pa en elefantpark dar man tar hand om elefanter som raddats fran olagligt arbete, cirkus, tiggeri etc. Deras hemsida ar har, ga in och titta :)

www.elephantnaturefoundation.org

Vi fick hjalpa till och mata och bada elefanterna. Jag passade pa att prata med veterinaren pa plats och fick folja med honom pa nagra grejjer som han gjorde, blandannat fick jag ge en spruta till en av elefanterna som var lite dalig :) Jag lyckades ocksa flirta mig till en framtida praktikplats daruppe! Kommer bli kanon!!
Nog skrivet, har kommer bilder


Matforradet till elefanterna


Yngste lillen pa plats!


Veterinaren jobbar pa


Min nya kompis


Dom hade andra djur ocksa, hundar, kor, katter, vatten buffalos...


Vi hjalpte till at bada elefanterna i floden


Tvatta elefant!



Dom e roliga att titta pa :)

Imorgon ska jag leka med tigrar istallet for elefanter, ska bli himla skoj!

Ciao!
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0