Sommaren är här!

Hej hej! Nu börjar det bli kanonvarmt här! just nu är klockan kvart över fem på eftermiddagen och det är 28 grader fortfarande.
Vi har gjort massa roliga saker sen senast jag uppdaterade. I skolan lär vi oss att göra undersökningar på hästar, kor och hundar. Så snart kan jag göra en allmän hälsoundersökning på era djur :)


Hälsokoll på hästen!



Imorse gick jag och två kompisar uppför Castle Hill, det är en vandring upp på ett berg som många kör som joggingrunda. Vi tyckte det räckte gott och väl med att gå alla trappsteg.




Utsikt över Townsville en tidig morgon

Häromdagen var och min kompis Brie ute och åkte bil, och hoppsan, svensk musik spelades från hennes cdspelare


Wohoo


Roading i Townsville =)

OCH JAG HAR JU GLÖMT BERÄTTA!! Jag hjälper till med en havsköldpadda som hittades strandad här i Townsville.  Vi kallar henne Roxy. Hon har ett herpes virus som mer eller mindre drabbar alla havsköldpaddor när dom är unga. Antingen dör dom eller så överlever dom och är immuna. MEN, ingen vet vad som sker under sjukdomens gång eftersom unga sköldpaddor lever långt till havs och inte kommer till land förrän dom är vuxna och ska para sig. Så, jag kommer vara med i ett forskningsprojekt där vi ska observera Roxys utveckling och sjukdomens framskridning. Detta har aldrig gjorts förut, ingen vet vad som händer med denna sjukdom, trots att den drabbar sköldpaddor över HELA världen!! Det kommer vara mitt projekt under 3e året i skolan, men vi börjar redan nu. Så nu matar vi henne varje dag, tar hand om ett stort sår hon har på magen och rengör tanken osv. Väldigt spännande- hur ofta får man leka med havssköldpaddor lixom??


Jag och Bronwyn tar hand om såret


Lättast att bära henne på rygg


Ikväll är det utgång som gäller!! =)

Puss & Kram!
Andrea

Kommentarer
Postat av: Carolina T

Hej Andrea!

Jag är själv väldigt intresserad av att studera till veterinär i Australien. Jag undrar lite hur du gick tillväga? Ansökte du om ett stependium? Var? annat?

Är mycket tacksam för svar! Behöver inte vara jätte utförligt men bara så att jag har ngt att gå efter.

Med vänliga hälsningar

Carolina

2010-09-21 @ 10:55:39
Postat av: Johannes

Häftigt du med sköldpaddan!

Robyn uppträdde på the VMAs också, om du undra

2010-09-23 @ 04:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0