Matlagning!

Hej hå
I mitt nya boende äter vi middag tillsammans varje dag. ganska mysigt faktiskt. Till detta hör att alla måste laga mat, vi turas om. Alltså måste JAG också laga mat... jaa.. det brukar ju gå sådär. MEN jag har bestämt att jag lagar bara typisk svensk husmanskost! Kul va? Så första dagen lagade jag ärtsoppa (hemmagjord) och pannkakor. Igår stod jag för efterrätten- då blev det hembakade semlor! Och idag, klassikern köttbullar, potatismos och gräddsås! Wooohoo!!


Ellen & Nell lär sig göra semlor


Fint resultat va?? Jag vill poängtera att jag även gjorde mandelmassan från scratch!


mums!


Varje morgon går jag ut och springer med den här lille jycken, Roatie. Nu har han vant sig, och konstigt nog vet han inte vilken dag det är utan även på min lediga lördag väcker han mig med högljudda gnäll och kraffs på dörren ungefär sådär kvart över sju... bara att sätta på sig löparskorna då antar jag...


Nu ska jag sova, måndag imorrn och nya utmaningar!

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0