Uppdateringsdags!

Hej och förlåt att jag är dålig på att uppdatera.
Idag hade vi första provet för terminen, tufft men nu är det klart. Hoppas att jag klarade mig, har inte gjort annat än plugga så förhoppningsvis!

Igår var det Toad Day Out i Australien. Giftpaddan är pest i Australien och dödar många vilda och tama djur. De har giftkörtlar på kroppen, och djur försöker ibland äta paddorna, hundar leker med dom, och dör av giftet.
10 000 paddor fångades i Australien. Dom avlivas sedan och används i forskning och utbildning.

 


http://www.dn.se/nyheter/varlden/hatade-paddor-blir-golfhandskar-1.1067887

Vi pluggar mycket anatomi idag, och vår kära lärare pratade om hur viktigt det är att använda korrekta anatomiska termer och INTE göra som dom här lirarna



Nu ska jag återgå till slött tv-tittande

Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Lin

Hej! Jag sökte på svenskar som studerar till veterinär i OZ och hittade din blogg! Jag tänkte höra om det är okej om jag frågar dig lite frågor om hur det funkar med studierna och så... Jag var just i Australien i ett år på Working Holiday och har nu allvarligt börjat fundera på att söka in till veterinär-utbildning där. Det verkar vara så sjukt dyrt bara att vara Overseas student... hur har du fixat det, osv? Vore kul att få prata lite med dig och se hur det funkar! Maila mig på [email protected] eller [email protected] är min msn. Ha det bra och hälsa alla aussies! ;) Cheers, Lin

2010-04-07 @ 12:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0