Sista veckorna i Townsville innan det bar av till Sverige

Hej!
Nu är jag hemma i Sollentuna, men jag har ju varit dålig på att uppdatera senaste veckorna. Det beror framförallt på en extremt intensiv tentaperiod! 4 tentor totalt, den första var Multiple Choice Questions där man får svarsalternativ till frågorna. Den var jättesvår eftersom de självklart väljer alternativ som är så snarlika så det är svårt att välja rätt. De andra tentorna var en "vanlig" tenta med frågor och svar, en tenta där vi fick 60 bilder med tillhörande frågor där det handlar om att man ska känna igen bilden. Den sista tentan var en muntlig/praktisk tenta med olika stationer, 10 minuter vid varje station. Överlag hoppas jag att jag gjort tillräckligt bra ifrån mig så jag klarade dem!

Veckorna fram till tentorna var fulla av många praktiska lektioner, blandannat ögon!


Här är jag och Keely+ jag droppar lite droppar i ögonen så vi kan undersöka dem ordentligt..


Här kollar vi hennes tårproduktion. Den var normal


Vi gjorde hästar också!



Under operationslektionerna har vi bandagerat..

Lite suddig bild men jag och Nell jobbar hårt!

Inom korna har vi lärt oss ge olika typer av bedövningar, epidural etc.




Sedan jag uppdaterade sist så har ju min fina lillebror Johannes tagit sin examen i USA!! Jag kunde tyvärr inte åka dit och vara med, men resten av familjen var där. Dock kunde jag och Matt titta på ceremonin via internet


Här har vi en plansch och är redo vid datorn


Vi hade party hattar!!


Han hade fått äran att bära den svenska flaggan!


Duktiga Johannes!

Jag har fortsatt jobba med mina djur i skolan. Blandannat har jag hjälpt en lärare som jobbar med ödlor, och nu har ödlorna fått ögoninflammation



Men den här ödlan har friska ögon!

Sen är ju mina får väldans söta


Vår närbutik har börjat sälja svensk mat och svenskt godis!


Fråga inte varför bilden är åt fel håll..


Men framförallt har vi pluggat senaste tiden..




plugg plugg plugg..


Men nu är tentorna över för den här gången... Innan vi flög till Melbourne åt vi middag med mina rumskompisar, asgott Zombrero, som en Subway fast med mexikansk mat!


här är en liten hälsning från Liam, ifall du tänkte banta kan du följa hans tips..



Snart blir det en update om Sverige, och på lördag bär det av igen, mot Houston och praktik!


KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0