Ett par veckor i Melbourne

Hej hej!                                                                          
Senaste veckan har varit fullt os i Melbourne. Borjade med Swedish House Mafia, sen har jag varit nere pa veterinarkliniken som jag praktiserade pa innan jul for att fa lite mer erfarenhet. Det var en rolig vecka! Blandannat fick jag ta hand om Matts hund Molly som behovde dra ut lite tander och fixa en knol pa ogonlocket..
 
Inte sa kul att vara hos doktorn...                                                                             
 

             Men hon aterhamtade sig fint :)
 
Jag fick hjalpa till att forlosa en kalv ocksa! Lite laskig bild men here you go :)
Den var for stor for att komma ut pa egen handsa vi fick dra med rep och kedjor..
 
Men det blev en fin kvigkalv som bonden sa att han skulle dopa till Andrea:)
 
I veckan akte jag in till Melbourne City for att traffa Anders Hedman och company som tagit sig hela vagen fran Sverige for att bosatta sig i Melbourne ett tag! Kul att prata gamla minnen, traffa hans tjej och i allmanhet fa prata svenska etc :)
 
 
Jag har umgatts mycked med Matts familj saklart, jag och Lorraine har passat Matts syster Laurens nya lilla hundvalp Alfie :)
 
 
Och haromdagen akte jag, Lorraine och Matts syster Sarah till en fin tradgard och fikade
 
Sen  var det dags att borja min praktik i tva veckor pa Animal Emergency Center. Jag gor nattpass pa 12 timmar, borjar 18.00 slutar 06.00. Det ar en ren akutmottagning sa de djur som kommer in ar ofta valdigt illa daran. Vi har blandannat sett flera hjartsjuka djur som fatt problem i varmen, en del getingsting, ormbett etc.
En del sota vildliv kommer in ocksa: Possum bebisar bland annat
 
 
En annan favvo- patient ar 4 manader gamla St Bernards valpen som atit nagot galet. Han fick opereras tva ganger for att fa ut det ur tarmarna som hade fastnat. Han ar hos oss for att fa IVdropp, antibiotika och mat genom en slang in till magen. Da ser det ut sa har: Han harett dran for att fa bort vatska som uppkommer vid lakningen av saren i tarmsystemet. Men, han mar battre varje dag, har i slutet pa helgen borjat ata sjalv och ska snart fa aka hem :)
En patient kom in och var jattedalig-han fick en blodtransfusion..
 
 
 
Det ar haftigt att fa vara med pa akutvard sahar dar saker och ting behover ga fort fort! Tragiskt nar det inte gar som man hoppats, men allt ar larorikt. Hoppas att bilderna in var for ackliga for er  darhemma :)
 
Nu ska jag gora mig iordning for nattens pass.
 
Hors snart!!
A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0