Sverige!

Hej hej!
 
Två veckor i Sverige har gått fort!
Jag har spenderat två veckor på Patologen på Statens Veterinärmedicinska Anstalt i Uppsala. Där får man inte ta massa foton eller prata om det man ser, men jag har tagit ett par stycken. På patologen sker obduktioner av avlidna och avlivna djur, både tamdjur och vilda djur. Där arbetar veterinärer med att försöka fastställa dödsorsak/sjukdomsprocesser etc.
 
 
 
Entrén
 
           
 
 
 
 
              
  Jag jobbar i labbet och tittar på innehåll från en tarm för att se om det var några parasiter..
 
 
Pendling till och från Uppsala..
 
 
Det har ju varit midsommar också! Mysigt med Clara, Simon, Helena och Micke!
Och så Zeke såklart! :)

 
 
 
Jag har jobbat på Väsby Djursjukhus som vanligt :) Här är jag och Dogge- min fina kompis Martinas hund! Han var inne för operation.
 
Min hund behövde också opereras, hon fick ta bort en knöl på ögonlocket. Här jobbar Dr Marie Jury med ett storslaget ögonmikroskop på världens finaste Missy!
 
Jag fick äran att ta hand om en fin igelkott!
 
 
 
Det har blivit tid för häng med världens bästa vänner också! Cabbe går i Brudtärneplaner för Clara- hennes förslag på frisyr, blomster och axelvaddar..
 
 
Johanna med lilla Stella roar sig med Cabbe!

Hann med en visit på Överby också- Ida och hennes Pappa Dan och så Donnerstein såklart!
 
God fanta och rosé!
 
 
Finaste familjen- Teresia, Gunnar och snyggaste lilla Ludvig!
 
Sebbe, Frida, Adde och Tulle njuter av sommarmat på sommarfest!
 
 
 
Till slut kom äntligen Matt till Stockholm!! Vi började veckan med sommarhäng nere vid sjön med kubb, brännboll och krocket! Matt älskade det!
Kubb spel!
Mys med grill!
 

Tog en mysig cykeltur i skogen!
 
Matt myser med en tjur på Bögs Gård
 
Mamma och Matt äter tunnbrödrulle!
 
 
Matt och Mamma spanar in Vasa skeppet på Vasa museet!
 
 
Fin utsikt över Stockholm!
 
 
Svenska hamburgare på Max!
 
Matt kör på höger sida
 
 
Kul med sight seeing i Stockholm
 
Vi spenderade en dag på Skansen!
 
          
Matt tyckte björnar blir rätt stora!
 
Skansen- Lodjur som badar!
 
 
 
Skansen!!- Matt framför det högsta klocktornet
 
Gröna Lund!
 
Femkamp!! (Med Karin, Ida, La och Krille). PS. synd på vinkeln där Matt! ;P
 
Jag och Krille åkte den nya karusellen

 
 
Den här veckan har varit jätterolig!! Tack för att ni är världens bästa vänner och familj! Imorgon åker jag och Matt till England.
 
KRAM!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0