Anzac day och hovslageri!

Nu är skolan igång igen efter en veckas skönt lov!
I lördags var det ANZAC-day. Australien är ju känt för sina alla helgdagar såsom denna. Det står för Australian and New Zeeland Army Corp och är till för att hedra de soldater som stred för Australien och Nya Zeeland under första världskriget. 25 april 1915 då trupper landsteg Gallipoli halvön i Turkiet. Det anses som den första "nationella medvetandet" i Australien och NZ. Så en anledning att gå upp i ottan och börja dricka och fortsätta hela dagen helt enkelt (slaget kallas Slaget i ottan, därav ska man gå upp 03.00 och börja firandet). Vi började inte riktigt så tidigt, men det blev en bra kväll! Överskott av killar ute på gatorna och barerna, Townsville är ju trots allt en stor militärbas, så här festas det rejält och alla soldater och allt vad dom är är fint uppklädda i kostymer och medaljer.

I helgen gick jag också en hovslagarkurs! Bara en introduktion såklart, men det var roligt och lärorikt! Jag är stolt att berätta att jag skott min första häst!

Idag är det tisdag och Cheap Tuesday, drinkar för 2 dollar! En återkommande event vecka efter vecka i vårt schema =)

Ha en kanonbra dag! Trist med hockeymatchen!! Mina kanadensiska kompisar skrattar åt mig, men vi ska ta allt ta dom!!



Ute på ANZAC day och dricker en drink i Johannas ära!! Födelsedagsbarn och allt!


Lappen på min panna


Vi var få flickor ute denna kväll =)


Luke instruerar oss


Ryan har rätta ansiktet för detta!





Jag gjorde det!! woho!

kram!


Kommentarer
Postat av: Mirry

Vad firar vi den första söndagen i maj?



Spana in vår söta blogg så får du veta :)

2009-05-03 @ 15:53:15
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0