Roadkill!

Godmorgon!

Igar akte jag taxi hem (i Townsville slutar bussarna ga kl 18) och vi korde pa en pungratta! :( (las Possum). Djurvan som jag ar sa jag till taxichaufforen att kora tillbaka for att se att den var dod och inte bara skadad. Sjalvklart var den inte dod, utan lag och sprattlade stackarn just som en annan bil korde over den. Nu var den stendod.. Men den hade en bebis!!!! Den hade ramlat ur pungen och lag och sprattlade pa vagen :( jag och den andra kvinnan som korde pa den tog med oss bebisen och akte till en tant som tar hand om vilda djur. De forlorar kroppsvarme sa himla fort sa han fick aka i min bh! Men tyvarr var det forsent nar vi kom fram, han var dod.. :( Han var sa himla liten, kanske 15cm och ingen pals an.. sa det kanske var lika bra, det hade nog varit svart att foda upp honom utan mamma... Sadar lite action en mandagskvall..

Kram pa er!
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0