Kristi Himmelsfärd och Stipendium!

Hej och Glad Kristi Himmelsfärd! (glad..? är det så man säger...?)

Här i Australien firar man inte Kristi Himm, jag har försökt förklara.. "When Jesus went to heaven.." och fått svaren: Vadå, Påsk? -
"Nej, då dog han.."  ..
Men han återuppstod ju? 
"Jaa.. men han drog inte till himlen riktigt då" ..
Men du menar jul?
"Neeej, inte när han föddes.."

Då har jag inte ensbörjat beskriva när jag förklarade Pingst.. Då trodde dom att alla i Sverige var Jehovas Vittnen typ. Men men, Australien har så många andra helgdagar så det får väl gå an ändå!

JAG HAR FÅTT ETT STIPENDIUM! Känns superbra med lite extra pengar!! Det är välbehövt så här i slutet på terminen!!

Annars har inte så mycket nytt hänt.. jag har lärt mig mer om kor och tjurar, vi hade lektion i kossor i tisdags, jag lägger upp lite bilder! Och som vanligt gick vi ut för Cheap Tuesday och denna gång hade vi en uppdragslista med oss.. det var roligt! =)

Kram på er!


En ungtjur i en Crush, så dom inte kan röra sig.. Dom är inte så vana att bli behandlade av människor så man använder sig av sådana här bås för att undersöka dem.


För att kunna lägga djuret ner knyter man som en "sele" över ryggen..


..för att sedan fälla djuret. Detta ser värre ut än vad det är, tjuren här fattar rätt snabbt att trycket mot hans kropp försvinner om han lägger sig ner, sen låg han där. Utan problem!


Vår roliga uppdragslista för kvällen!


Ett uppdrag var att få en främling att bära en Toalettpappershatt!


Ett annat var att samla strumpor!

Ha det så bra!
Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0