Pontus åkt hem

Hej hej
Nu har tre veckor gått, snabbt snabbt och Pontus åkte hem igår. Vi hittade på lite mer sen senaste uppdateringen, blandannat gick vi ut med mina kompisar från skolan, va på Billabong sanctuary och var en dag i Bowen för att försöka fånga sköldpaddor!


Dr Ellen och Dr Leo spanar från båten.. Tyvärr var vattnet alldeles för grumligt så det blev inga sköldpaddor denna gång. Men om några veckor ska vi iväg igen- då ska ni få se!


Fint i hamnen


Men fort gick tidvattnet och båten fastnade, så då fick dra och putta ut den på djupare vatten.


Gruppfoto

I Bowen spelades delas av filmen Australia in...hotellet till vänster i bilden är alltså samma som...





..
... som här. Dock är mitt foto taget från andra hållet. Lite kuriosa för er! =)

Sen som sagt åkte vi på zoo!

Pontus gillar krokodiler.. tur att det finns på the Billabong Sanctuary...

Sötvattenskrokodiler också!


...men det finns en mjukare sida också!

Häromdagen fick jag åka och hämta en skadad fågel (jag vet, varför ringer man mig när man hittar en skadad fågel? Men men, det gjorde man iaf...) Tyvärr var den väldigt sjuk så veterinären tog bort den.. Men ganska söt var han iaf..Dock såg han lite illa däran ut så inget foto.

I söndags drog vi ihop ett gäng kompisar och spelade lite basket- mycket roligt!!


NBA här kommer vi! haha

En annan höjdpunkt var att Skype:a med Johannes och Oscar häromdagen när Oscar var och hälsade på Jompa i USA. MYCKET ROLIGT =)

Så snart är Pontus hemma i våriga Stockholm, jag e lite avis- svensk vår och försommar är alltid fantastiskt!

Kram på er!!
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0