Dags for en uppdatering!

Hej! nu har det varit alldeles for lange sen jag uppdaterade min blogg. Mycket har hant sen sist. Forlat for inga prickar, sitter i skolan (pa en lordag) och finns inga svenska tangentbord har..
 
Sa, sist skrev jag om tandlakarn.. tandkottet har lakt och huvudvarken ar borta :)
 
Skolan ar tuff, valdigt langa dagar (8-17 varje dag). Men vi har fatt gora manga coola grejjer!
 
Kastrera en hast!
Jag borjar kanna mig som en riktig veterinar!
 
 
Plugg i labbet- utvardering av tjur sperma..
 
 
Liam ritar pa datorn vad han ser i sitt mikroskop..
 
 
Vi har aven jobbat en del med korna pa skolan..
Uppvak efter anaestesi
 
Jag och Amanda gillar laget :)
 
Intubering av kor ar inte sa latt som det ser ut, men jag lyckades!
 
Vi har fatt nya lamm pa skolan, eller.. ungfar heter det kanske? Sota va?
 
Pa jobbfronten har det ocksa hant roliga saker, Personalfest pa isrinken- vi spelade Broom Ball..
Jag och Grace var sa bra sa vi blev erbjudna en plats i deras lag! hahaha
 
Vi har lanserat en ny Lammburgare.. jag ar lite av ansvarig for dekorationerna i restuarangen, sa tidig morgon var det dags att bygga ballongvalv!
 
Jag och Matt har fltyttat (nasta inlagg blir fina bilder fran var Cribb :) ) Sa vi hade Hej Da middag med Grace och Ibnu, saklart blev det svenskt tema med kottbullar och potatismos!! :)
 
           
 
 
Vi hade en fantastisk helg forra veckan! Det var antligen dags for Matts fodelsedagshelg och Sir David Attenborough!!!!            Vi hade kompisar fran Townsville med oss, Amanda och Nell far aka sparvagn for forsta gangen!!                                                                                                                                                                                                     Vi gick pa zoo, och vem hade kunnat tro att David Attenborough var dar samtidigt!! Har ar vi i fjarilshuset dar D.A. precis varit, som ni kan se bakom Shaun har pa bild att nyhetskamerorna ar i bakgrunden! Dock fick vi inte traffa David...
             Hela ganget pa zoot!             Vi at god marknadsmat pa Chinese Markets i Melbourne             Yum yum             Det var aven Matts brorsdotter Sophie's 9arskalas nar vi var i Melbourne.. Har sjungs det Happy Birthday for fulla muggar!

Melbourne har IKEA!!!!!!!!!!!!!!

            
Matts fodelsedag firade vi med lite pannkakor, glass, muffins.. Den svenska flaggan kom med ocksa :)
 

haha pa temat fodelsedagar sa fyllde var  kompis Jess 22 ar i tisdags, sa vi overaskade med en tarta!


Haromdagen fick vi operera pa far igen! Jag var kirurg och lyckades ganska bra :)






Nu ar det dags att plugga (igen) men jag lovar att det inte kommer ta lika lang tid tills det blir dags for ett nytt inlagg.
 
Tjohoo
Andrea
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Two photos... Not too bad!

2012-08-25 @ 06:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0