Tillbaka i Townsville!

Hej allihop!

Först lite bilder från min sista vecka i Mt Barker och veterinärpraktiken där


Jag och en av de herrelösa katterna. Kliniken har en adoptionsservice där man kan adoptera katter :)


Såhär ser det ut när de sitter i väntrummet som "Skyltex" någon timme var om dagen


Vi dräktighetsstestade en del kor. En dag nästan 400...




En del kor gör det svårare än andra...


En eftermiddag blev jag medbjuden hem till Chefsveterinären och hans fru, och följa med på ut på en av deras hästar. Här är veterinären och frugan


Såhär såg det ut från där jag satt..


Nu är jag tillbaka i Townsville. Skolan börjar inte förrän om ett par veckor, men jag är här och jobbar. Idag var jag dock ledig så jag och Liam bestämde oss för att ta ett dopp i poolen!


Hoppas ni har det skönt hemma i kylan!!

Här är det f.n. 32 grader varmt kl. 16.15.

KRAM!!
A

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag saknar dig!!

2012-02-09 @ 10:46:45
Postat av: Em

Väldigt tacksam för att du ställer upp och besvarar några av mina frågor. Jag tänker nämligen söka till ett universitet i Australien i April för att se om jag kommer in,planen är egentligen att börja plugga i Februari 2013. Jag har kollat upp CSN och har konstaterat att den täcker tuition fee men att det inte blir så mycket över,dvs så bör jag ha en budget till iaf en-två semestrar för att slippa oroa mig för pengar det första jag gör. Hur gjorde du när du först och främst bestämde dig för att åka och hur stor budget behöver jag ha tror du?



Sen såg jag också att du jobbade lite emellan åt,är det lätt att hinna med allting samtidigt som man ska hinna med att studera på ett helt annat språk än vad man är van vid? Kommer man in i Engelskan snabbt?



Sedan över till visat,hur lång tid tar det för att få visat beviljat?



Det var nog main frågorna som dök upp i mitt huvud just nu,skriver med min mail denna gången!



Kram,

Emma

2012-02-10 @ 14:21:04
URL: http://mondaychild.blogg.se/
Postat av: Mia

Hälsningar från Norrviken med minus 17 grader i morse!

Kram Mia

2012-02-10 @ 19:06:54
Postat av: HittadeHit

Hej

Hamnade här av en slump. Vilket spännande liv och vilken tuffing du är!! Lycka till med allt!

2012-02-16 @ 17:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0