Happy Australia Day!

Hej Hej!

Idag är det Australiens national dag. I Mt Barker är allt stängt, så ingen praktik idag. Istället hade jag planerat en sovmorgon. Vaknade 07.15. så mycket för sovis haha

I helgen när Matt var kvar besteg vi berg! Bluff Knoll- 1073 m- västra australiens högsta berg!


Berg i sikte!


Matt är lite tveksam till detta äventyr. jag gillar't!


Lunka på, lunka på



Vi klarade det!


Lagom till solnedgången över the Stirling Mountains!


Nu har Matt åkt till Melbourne, dags för honom att göra praktik också.
Igår var vi på två olika gårdar med veterinären och dräktighetsstestade kor. Jag fick de flesta rätt!! Under dagen träffade vi 7 hästar som behövde komma till tandläkarn


Veterinären har en ganska cool trailer med portabel hästbox med sig när vi åker ut och träffar patienter



Tur att vi inte behöver gå till veterinären för att fixa våra tänder!


Såhär ser kliniken ut!


Idag träffade jag Bobby, en liten känguru unge som behövde matas- OK sa jag :) En kvinna som jobbar på vandrarhemmet där jag bor tar hand om honom. Så det betyder att jag fick leka med honom, och hans brorsa (som jag inte kommer ihåg namnet på)


Hungrig liten rackare!


Nu ska jag lägga mig i solen och läsa bok!

Kram!
/A




Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! Vilka fina bilder du visar oss på din blogg. Jag tycker det är så roligt att följa dej under din utbildning till veterinär. Jag måste säga att jag tycker att du är helt fantastisk som hinner med så mkt, man kan tro att du har mer timmar på ett dygn än vi har! Ha det gott! kram från Mia

2012-01-28 @ 19:29:42
Postat av: Em

Hej! Vilken super inspirerande blogg! Jag har varit i Australien två gånger under 2011 och blev totalt kär och funderar nu också på att studera där. Vart är det du håller till någonstans? Om det inte hade varit någon större börda för dig hade jag gärna frågat ett par frågor ang just ett sådant här liv. Kram

2012-02-05 @ 12:12:40
URL: http://mondaychild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0