Houston!

Hej!
Nu har jag varit en vecka i Houston och praktiserar på Houston Zoo www.houstonzoo.org. Tyvärr har de asstränga regler om fotografering och fildelning, så därför får jag inte lägga upp några bilder som är tagna bakom kulisserna. Men, jag har några som är tagna i zoot.

Under veckan som gått har det varit full fart, från att slanga fåglar som inte äter (tvångsmatning alltså) till att hjälpa en förstoppad ödla, avmaska grodor, operera tänder på antilop och en elefant med svullen penis. För ett par veckor sedan opererades en av deras tigrar och panter. De fick tillochmed hamna i tidningen
http://www.chron.com/default/article/Stem-cells-help-some-ailing-Houston-Zoo-creatures-3669864.php


Här fick han äntligen komma ut igen efter typ 10 dagar inomhus för att läka efter operationen.


Här är min coola namnskylt i varje fall!

Sen hade jag ju finbesök i helgen! Min älskade lillebror Johannes flög hit från Providence!! I lördags åkte vi till NASA Space Center, mycket mycket coolt!





Så himla fina utställningar!



Man kunde prova läskiga saker oxå..





Vi hade jättekul!! I bakgrunden finns en exakt kopia av en Shuttle som dom använder för att åka till rymden



Vi gjorde lite sight seeing också..

Höga byggnader!





Vi hann äta på Chipotle också :) jättegott!

Det var kul att Johannes kom hit. Då fick han se vilken röra tjejen jag bor hos har hemma. Jag har försökt städa lite artigt, men man kan väl inte komma och bara ändra allt antar jag.. såhär bor jag iaf med en hund och två katter.





Nu är det lite drygt två veckor kvar sen blir det Stockholm igen!

KRAM!!!



Kommentarer
Postat av: Frida Österberg

Hej!

Jag är 19 år och bor i Halmstad, och min högsta dröm är att bli veterinär. Då jag inte riktigt når upp till betygskraven i Sverige har jag börjat se mig om efter andra alternativ, och hittade din intressanta blogg!

Så jag undrar om du skulle ha lust att svara på lite frågor om utbildningen och det runt omkring? :)

Släng iväg ett mail till [email protected] om du har tid att hjälpa mig!

Lycka till med allt!

MVH Frida Österberg

2012-07-12 @ 19:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0