Regn regn och åter regn

Hej hej!
Nu är det bara två veckor kvar till vår stora tenta som är värd 40%, börjar bli nervöst nu!!

Här regnar det mest! Igår stängde de av bilvägen in på vårat veterinär campus..


Såhär såg det ut då...


I helgen gick jag och Matt på basketboll. McDonald's Crocodiles Townsville vann över Goldcoast! Go CROCS Go!! Det går väldigt bra för dem, ligger ganska högt i landets elitserie? Kan det heta så? Ja ni vet ju jag och sport.. www.crocodiles.com.au






I veckan som gått har vi haft många praktiskta lektioner. Blandannat så sköljde vi livmödrar på ston som man kan behva göra i bland inom avelsindustrin...Här är jag, ja stressen börjar ju visa vissa trötthetstecken, hursomhelst- flusha in med natrimklorid..



...och flusha ur!


Liam fick sy i baken på ett sto

Vi hade en lektion i tandrasning också, på häst!



Vi har även haft lite operation den här veckan. Buköppning var temat! Jag var kirurg!



Jag kom in!


Hela klassen i action



Igår fick jag och Matt hjälpa till med ett sto som är sjuk. jag fick ultraljuda för att se om allt var OK med urinblåsa och livmoder och Matt fick skölja. Jag fick sätta in en urinkateter också!! Mycket roligt! Inga problem hittades med stoet, vi hoppas att hon blir bättre snart med lite ompyssling :)

Imorgon hoppas vi att det regnar mindre..

Kram på er!
A

Kommentarer
Postat av: Ida Wilson

Alltså Andrea... jag kan inte ens kolla på bilderna. Fy fan va äckligt. Vilken TUR att det finns sådana som du, som vill göra sånt där! HATTEN AV! Kram från Vällingby

2012-03-18 @ 10:53:07
URL: http://mittfjardeliv99.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0