Melbourne mot Townsville

God kvall mina vanner!
 
Nu har jag kommit tillbaka till Townsville. Sista dagarna i Melbourne var lika trevliga som de forsta. Valdigt varmt!!
 
Pa Akutmottagningen var det fullt os
 
Lilla Daisy hade ramlat ur sin agares famn och brot alla tar pa framtassen. Inte latt att vara 8 veckor och sjalv pa akuten- tur att man var sa sot sa alla ville kela :)
 
Fler sota pungrattor som blivit foraldrarlosa alldeles for tidigt..
 
Sen var det ju alla Hjartans Dag ocksa!!
Matt hade ordnat med sina systrar sa jag hade det fint pa sangen nar jag kom hem kl.7 pa morgonen efter ett nattpass..
              Jag och Lorraine akte till Yarra Valley Chocolatarie .en chokladfabrik! Jattegott fika och saklart goda choklader!
 
 
 
Jag umgicks med Sarah och Lauren min sista helg ocksa! Vi akte till Sky High dar man ser utover Melbourne. Det var lite dimmigt men anda valdigt fint!
 
 
Ren syskonkarlek!
 
         Sen var det ju Fettisdagen! Jag bakade semlor!                                                                                                                                                                       
 
 
Jag gick i kyrkan ocksa! Det finns en Svenska Kyrkan I Melbourne. Det var mysigt att sjunga svenska psalmer och lyssna pa folk som pratade svenska! Kul. Dagen avslutades med det svenska crewet (Anders & Karin) pa St Kilda beachen!
 
 
 
 
Nu ar jag hemma i Townsville igen. Jobbar mest med djuren pa skolan. Mina tva hastar ar fortfarande pa beordrad boxvila, den ena har skurit upp karleden och varit gipsad i 6 veckor. Nu har gipset kommit av och "bara" bandage ar pa. Snart far hon flytta till en liten hage istallet for den har boxen. Den andra ar mest sallskap, men har ett ben som kranglar till och fran.
 
 
Imorgon ska jag och Matt aka ut till Magnetic Island pa en minisemester! Ska bli kul att fa umgas lite och slappa :)

En update darifran kommer nar vi kommer tillbaka igen!
 
 
PS- sa har tycker australiensarna om hastkottskandalen:
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0