Small Animal Medicine och Magnetic Island

Tjoho mina vanner!
 
Forra veckan akte jag och Matt pa en minisemester till Magnetic Island i nagra dagar :) Skont!
 
              Skont med sol och bad vid en sandstrand!..

Garna helt ode! :)
Matt gor nan impression av nan TV reklam om att aka till Australien.. "So where the bloody hell are ya?" jag fattar ingenting men skyller pa att man ar utlanning..
 
Poolen va ju ocksa ratt schysst :) Matt ar ju dock halvengelsk sa han haller sig i skuggen for att undvika att bli rod som en krafta.

jag haller mig i solen istallet :)
 
God middag vid hamnen :) Eftersom det bara ar vi tva ar det ju svart att fa bilder tillsammans..
 
            
        
Ingen resa utan hajk! Har ar vi pa vag mot hogsta toppen pa On for att kika pa utsiktstorn som militaren anvande i andra varldskriget och nagra andra krig.. Vietnam? haha min historia behover putsas lite tror jag..

Fint va? Har ser man det andra tornet... sa har uppe satt dem och kolla de efter fartyg pa horisonten..
 
Jag har jobbat pa med djuren i skolan som vanligt. Vara odlor har fatt bebisar!! Syns inte riktigt hur stora de ar har pa den har bilden.. men de ar ca 15 cm langa bara.. jattesota!

 
En odlemamma forlorade tyvarr sin bebis i magen och kunde inte forlosa den sjalv sa i fredags kvall var det dags for akut kejsarssnitt..
Intuberad och sovd - har haller hon pa att vakna igen efter operationen- som gick bra. Hon aterhamtar sig bra och far antibiotika. Vi haller alla tummar att hon ska tillfriskna snabbt. Det ar risk for en bakteriinfektion som kan leda till blodforgiftning eftersom fostret var dott ganska lange inne i henne..
 
Forra veckan borjade jag min praktik pa skolan. I tva veckor ar det Smadjursmedicin som galler pa JCU Veterinary Emergency Center & Hospital. Jag har varit involverad i nagra intressanta och svara fall, blandannat en katt som lider av systemisk svampinfektion som infiltrerat flera organ och aven ryggraden. Just nu behandlar vi och hoppas att hon mar battre snart :)
Vi hade aven en liten valp som hade jattelagt Blodsocker eftersom hon var valdigt stressad och inte ville ata mat pa flera dagar. Hon hade flera kollapser och madde i allmanhet valdigt daligt. Men, goda nyheter! Efter lite support, dropp och bra mat har hon aterhamtat sig och har fatt aka hem till sin familj :)

Jag fick undersoka en hona! Jag ar skitradd har, men jag overvinner min fobi sakta men sakert...
             Annabelle (haha hon skrattar sa hon blundar, men fin anda!) Christie, Amanda, Bronwyn och Andrea (jag vet- vi ar TVA Andrea!) jobbar hart!

Stuart visar hur kul vi har det i plugg- rummet... dagens tema: Diabetes...
 
Nu ska jag sova lite.. dagen imorgon borjar 07.00 och vi slutar oftast inte forran 19.00 pa kvallen.. och daremellan ar det plugg som galler!!
 
Hors snart igen!!
Andrea
 
 

Kommentarer
Postat av: sonia ögren kull

Hej Andrea!
Först och främst, jag älskar bloggen!
Jag är en tjej från Sverige, på besök i Australien, som funderar på att börja studera här till veterinär istället för Sverige. Jag skulle verkligen verkligen uppskatta din hjälp med några uppgifter om studierna här om det är okej? Det är så svårt att hitta folk som kan ge mig en ärlig åsikt på hur flytten, skolan och allting verkligen är och vad du tycker om allting. Mejla mig gärna eller leta upp mig på Facebook. Jag skulle verkligen uppskatta det. MVH Sonia.

2013-03-17 @ 08:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0