Hemma i Townsville igen

Nu har vi kommit hem fran Malanda. Dessa tva veckor ska vi jobba med patologi och klinisk kemi :) Kul med obduktioner och mikroskap och liknande.
Men forst lite bilder fran sista veckan
 
Operationsdags!! Skrubba hander och armar!
 
Oppna upp!
 
              Undersoker inne i kon..
Stuart tycker att det kanns lite lustigt..
 
              Sen dags for stangning
             Vi hade ledig helg- da fick vi sight see:a lite! Fina vattenfall!
Amanda hittade en rockig ko!
 
Var grupp!
              Vi var aven ute och spanade efter Platypus! Jag sag tre!! Nu kan jag bocka av dem fran min "Djur att se i det vilda"-lista!
             Varje dag: Draktighetstest!
             Vissa behover andra undersokningar ocksa- nastan som Cellprov for oss kvinnor..                                
               En stackars kossa fick vi operera bort ogat pa..  

             Har spanar vi pa vaxtligheten i en hage..




...och har utvarderar vi bajs!

              Diskutera kroppsstatus pa korna- for smal, for tjock, alldeles lagom?

              En dag fick jag operera en kossas privata delar, hon hade fatt en hudcancer tumor dar, men nu ar den borta :)
 

             Draktighetstest har gatt fancy- ultraljud med brillor sa man kan se skarmen i glasogat istallet for pa en dator!
Kanner mig som jag passar in i Matrix filmen!
 
Stuart- visar hur man haller sig snygg i ladugarden!
 
 
Det var en lang road-trip dit och hem, men valdigt kul hade vi!!
 
Nu senaste veckan har jag varit pa Patologi- har nagra bilder som kommer upp i helgen :)
Townsville i tre veckor till sen blir det Sverige for hela slanten!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0