Kor, far och getter

Hej hej!
 
Nu ar tva veckor av kor, far och getter over.. En bildsamling fran senaste veckan..
 
En get med en om fot..
 
              Vi verkar klovar pa getter..
Och samlar sperma fran en tjur..
 
Som vanligt har vi armen upp en kossa rumpa, men den har gangen med ultraljud, och jag hittade en bebis!
 
             I den morka bubblan ser vi ett ben pa en 2 manaders kalv!

Christie tar blodprov..
 
             En dag akte vi till en jattefin gard och kollade pa deras hagar, vaxter etc. Nyfikna kor :)
Alla lyssnar intensivt pa Chris som pratar om typer av gras..
 

Amanda fyllde ar igar, sa var grupp firade med tarta och ballonger!
 
Pa tal om fodelsedagar sa har det ju nyss varit kusin Ebbas fodelsedag, och i onsdags var det Jespers (pojkvannens) fodelsedag, sa jag och Matt tog ut dom god middag :)
 

KUL!
 
Pa skolan har vi haft en draktig ko som vi gatt och vantar pa ska kalva. Tyvarr fodde hon en dod kalv tidigare i veckan.. Men det betyder mer jobb for oss da hon maste mjolkas i nagra dagar..
 
 
 
 
Just nu sitter jag och vantar pa Amanda som ska hamta mig, vi ska spendera tva veckor uppe i Atherton Tablelands! Bilder pa fler kor och armar upp deras baksida att vanta kara ni!
 
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0