Kossor kossor kossor overallt!

Hej hej! Nu ar vi i Malanda i Atherton Tablelands i norra Queensland. Har ar mjolkindustrin stor! Sa vi jobbar i princip bara med mjolkkor nu under dessa tva veckor- flockplanering, draktighetstestning, kalvningar etc
 
Bilder sager som vanligt mer an tusen ord!
 
Hela ligan utanfor kliniken
Christie, Jag, Bronwyn, Stuart, Andrea, Amanda och Carla
Det ar mycket rengoring av bajs! Vattentrycket ar sa himla starjkt sa jag behovde halla i med allt vad jag hade!! Stuart var torstig
 
Hela gruppen redo for draktighetstestning!
 
En vanlig dag pa jobbet
 
Det ar valdigt fint har ute! Utsikterna fran ladugardarna ar fantastiska!
 
  
Har ar vi och spanar in mjolkning in action
 
Sahar kan det ga nar man jobbar i mjolkgropen..
 
Amanda och Stuart tar mjolkprover som vi ska analysera
 
Amanda fick sitta i labbet och gora bakteriekulturer sa vi kan se om deras mjolk ar ok eller om kon har mastit etc
 
Kalvar ar helt klart min svaghet!
 
Amanda har lagat en fot- nu har den fatt en fin sko!
 
Har ar en annan ko vi opererade ett oga pa
 
Carla slipar en fot!
 
Andrea opererar bort cancer fran ogonlocket pa en ko                 
Puss!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0